OBALOVÉ MATERIÁLY A BALENÍ
OBALOVÁ POLITIKA
Obalové materiály a balení našich výrobků celkově budou pro nás vždy představovat aktuální témata, kterými se dennodenně zabýváme, přehodnocujeme všechny možnosti, stavíme proti sobě plusy a minusy konkrétních variant a snažíme se rozhodnout nejen podle našeho, ale i podle všeobecně nejlepšího přesvědčení. Kosmetický výrobek přece potřebuje obal. Je to pravda nebo jen přežitek? Proč je pro nás obalová politika takovým oříškem? A proč jsou vlastně obaly pro kosmetiku důležité? Jak se rozhodujeme při volbě obalů našich výrobků? V zájmu ochrany zdraví a bezpečnosti spotřebitele by měl obal kosmetického výrobku splňovat hned několik aspektů.
Díky propracovanému systému, který neumožňuje vniknutí vzduchu k obsahu výrobku totiž chrání obsah výrobku lépe než kterýkoli jiný typ obalu. Zvláště v případě přírodní kosmetiky, která neobsahuje tolik chemických látek či stabilizátorů a konzervantů jako kosmetika komerční, je zamezení kontaktu se vzduchem či zanášení bakterií do obsahu výrobku přímým kontaktem s pokožkou ideální pro jeho ochranu. Myslíme i na zákazníky, kterým se doma pohybují například dětičky, které díky své úžasné zvědavosti v domácnosti často objeví i dobře uschované předměty, proto mnohé výrobky balíme místo skla do plastových obalů, abychom tak v případě domácích nehod eliminovali riziko úrazu, poranění či pořezání. Plastový materiál je zároveň praktičtější při cestování, jelikož je podstatně lehčí než sklo, nezatěžuje vaše zavazadla a nevyžaduje extrémní opatrnost při manipulaci. Zároveň představuje ve srovnání se skleněným obalem finančně výhodnější alternativu, díky které mohou být naše výrobky dostupnější i pro širší spektrum spotřebitelů. Také v zájmu spotřebitele a povinnosti výrobce uvádět na výrobku nejrůznější informace, by měl být obal dostatečně velký. V případě sprchových gelů či tělových krémů je samozřejmě na výrobku místa až až a všechny potřebné texty se na etikety pohodlně vejdou.
Co však v případě tekuté rtěnky, očního stínu nebo mnoha dalších výrobků, které vzhledem k velikosti samotného obalu neumožňují umístění všech informací přímo na obal? V těchto případech jsme se rozhodli pro zabalení výrobků, případně společně s informačním letáčkem, do menších krabiček z recyklovaného papíru. Ty produkty navíc chrání například i při přepravě. Přidané materiály jsou jednoduše recyklovatelné, proto při správném separování nevzniká odpad navíc a vy tak nemusíte mít výčitky, pokud tento produkt zakoupíte. Problematika výběru obalového materiálu je totiž velkou výzvou nejen pro nás jako výrobce, ale i pro samotného spotřebitele. Samozřejmě, že ideální volbou jsou materiály, které jsou recyklovatelné a dokážeme je využít znovu a znovu.
Vzhledem k množství energie potřebné pro dosažení této teploty, je tedy vzniklá uhlíková stopa při druhotném zpracovávání těchto materiálů u skla několikanásobně vyšší než u plastu. I samotný papír má svá pro a proti, při jeho recyklaci se přece spotřebovávají tisíce litrů vody. Zdá se, že jednoznačná odpověď pro otázku udržitelnosti materiálů zkrátka neexistuje. Co však můžeme udělat, je vybírat obalové materiály podle nejlepšího vědomí a svědomí či, jako spotřebitelé, podle vlastních preferencí a následně všechny odpadní materiály zodpovědně třídit. Největším problémem je v konečném důsledku každý materiál, který se, přestože ho dokážeme recyklovat, přece jen dostane na skládku. V případě, že nevíte, co s prázdnými obaly po spotřebování našich výrobků, ať už plastových nebo skleněných, můžete nám je vrátit v rámci našeho recyklačního programu. Za tento skutek vás odměníme slevou z dalšího nákupu a vrácené obaly opětovně využijeme buď my, tím, že s jejich pomocí vytvoříme další oblíbené výrobky, nebo naši partneři, se kterými aktivně spolupracujeme a kteří náš „odpad“ dokáží také dále využít. I my využíváme „odpad“ našich dodavatelů či partnerů, čehož si v případě, že naše výrobky objednáváte online, můžete okamžitě po jejich doručení všimnout i vy. Právě eshopové objednávky totiž balíme do zbytkových kartonů, které by jinak putovaly na sběrný dvůr. Díky tomuto kroku však získají ještě jednu šanci na to, aby někomu posloužili a možná, v případě, že ponesou vaše oblíbené produkty, také udělali radost!